Shkruan: NENAD JOVANOVIQ
Në këtë atmosferë riparuar dhe të zverdhur, thelbi I fenomeneve dhe dukurive mund të bëhet dytësor ose të humbasë plotësisht. Në botën e kishave ortodokse, të shkrira në mënyra të ndryshme me shtetet, etnitë dhe njësitë e vetëqeverisjes lokale, emrat e të cilave i mbajnë, nuk është gjithmonë e lehtë dhe e thjeshtë të zgjidhen në mënyrë parimore marrëdhëniet e ndërsjella, përfshirë ato ideologjike dhe pronësore-juridike. Ka shembuj të panumërt në të ashtuquajturin “Commonwealth-in Ortodoks”.
Nga korrespondenca që shoh dhe lexoj sot, në të njëjtin parim siç e pashë dhe lexova muaj më parë, midis peshkopit Stobiski z. Jakov dhe Qendrës Queer në Shkup, vërej një “zhbalancim të pafuqisë” dhe nuk jam i sigurt se strukturat politike, kishtare dhe paraushtarake, dhe ka nga ata të ekipuar rreth Kishës, nuk do të guxonin të angazhoheshin në ndonjë radikalizëm sepse atje nuk ka garanci se ata do të përfundojnë me lavdi.
Nga ana tjetër, nuk e di nëse e vëreni: Kisha thjesht “duhet” të ndërhyjë në jetën e jobesimtarëve, heretikëve dhe mbështetësve të besimeve dhe ideologjive të tjera. Duke folur për devotshmërinë në botën tjetër, ajo (lexo, Kisha) dëshiron pushtet në këtë botë. Kjo është plotësisht e kuptueshme. Ajo, në fund të fundit, nuk është krijuar nga Zoti, por e krijuar nga vetë njeriu. Në të njëjtën kohë, Kisha nuk lejon bashkëjetesën e diversiteteve “të plota” dhe “vendase”, ashtu siç nuk lejon bashkëjetesën e besimeve të ndryshme. Nuk e lejon për arsyen e thjeshtë se nuk beson sa duhet në idealet e veta që predikon.
Le të marrim shembullin nga Irlanda, viti 1996; atje u mbajt një referendum ku pyetej: “A duhet të vazhdojë Kushtetuta të ndalojë divorcin?” Irlanda, e cila në atë kohë po bëhej një shtet gjithnjë e më laik dhe shumica e partive politike u kërkonin votuesve të pranonin ndryshimin e Kushtetutës. Ata dhanë dy argumente të shkëlqyera.
Në radhë të parë, është e gabuar që Kisha Katolike Romake të vazhdojë, me anë të ligjit, të imponojë moralin e saj mbi të gjithë qytetarët dhe, në radhë të dytë, nëse Irlanda refuzon në mënyrë të pashmangshme pakicën e rëndësishme protestante të Veriut duke mbajtur vazhdimisht të hapur mundësinë e vendosjes së sundimit klerik, atëherë është e qartë se do të jetë e pamundur të ushqehet edhe shpresa më e vogël se irlandezët do të ribashkohen përfundimisht. Në fund, arsyeja mbizotëron, irlandezët janë të bashkuar dhe referendumi vendoset në favor të ndryshimit të Kushtetutës. Dhe irlandezët laikë po fitojnë.
Me fjalë të tjera, të përshtatshme për rastet tona: jam i mendimit se një pjesë e kishës (nuk po them e gjithë KOM-i) synon të rrëzojë Kovaçevskin nga pushteti. Pas gjithë “skenës teatrore” vë re se po kundërmon edhe politikë ruse. Sigurisht që nuk kam asnjë provë për këtë, por në bazë të të indikacioneve dhe të dhënave që i përpunoj nga mediat, mendoj se rusët qëndrojnë pas një pjese të Kishës maqedonase.
Ligji për barazinë gjinore është një “patericë” fenomenologjike për inicimin e zgjedhjeve të parakohshme parlamentare. Në mënyrë të ngjashme, ata tentuan ta rrënojnë Zaevin më 27 prill 2017. Me të njëjtin parim, vetëm tani me ndihmën e pjesëve të kishës, rusët do të përpiqen ta largojnë Kovaçevskin nga pushteti dhe me këtë, kuptohet, do të ndalojnë edhe integrimin evropian.
Meqë ra fjala, është marrëzi e skajshme të analizohen deklaratat e bëra nga peshkopi Jakov. Mos u bëni naiv dhe filloni të analizoni truket kozmetike dhe marketingun e këtij burri jashtëzakonisht joshës. Mënyra se si ai “argumenton”, arroganca dhe histeria në televizione dhe rrjete sociale, më duket sikur punon për një strukturë hiper-proruse që bën punën e saj fshehur pas rrobës së kishës ortodokse. Mënyra me të cilën ai lustroi imazhin e tij muaj më parë është të paktën komike dhe nuk tregon një pamjaftueshmëri serioze të njohjes së mundësive politike, dhe në disa raste edhe në inteligjencë tek ata të cilët kjo i rezulton e suksesshme.
Nëse dikush mendon se po e ekzagjeroj, shumë mirë. Problemi i tij.
Qëndrimi im kategorik është se disa pjesë të Kishës Maqedonase janë tastiera të shërbimeve ruse, të cilat synojnë të shkatërrojnë Kovaçevskin. Dhe me këtë të na shkëpusin nga miqësia dhe ndihma e SHBA-ve. Dhe së fundi – mbyllja e rrugës evropiane të Maqedonisë.
Burimi: Pressonline